Εννέα παρεμβάσεις ξεκλειδώνουν το Θριάσιο.

Νόμος του κράτους θα είναι σύντομα, έπειτα από πολλές αναβολές, το νομοσχέδιο για την Εφοδιαστική Αλυσίδα / Logistics, κάτι που θα επιταχύνει και τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Νόμος του κράτους θα είναι σύντομα, έπειτα από πολλές αναβολές, το νομοσχέδιο για την Εφοδιαστική Αλυσίδα / Logistics, κάτι που θα επιταχύνει και τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο.

Μεθαύριο Τετάρτη έχουν κληθεί στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής να καταθέσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Εφοδιαστικής» οι εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων προκειμένου στη συνέχεια να έρθει προς ψηφοφορία στην Ολομέλεια.

Το νομοσχέδιο για τα Logistics το οποίο είχε κατατεθεί στις 30 Μαΐου 2014 στη Βουλή έπεσε «θύμα» του ανασχηματισμού, αφού δεν κατάφερε να συζητηθεί στο θερινό τμήμα. Ως κυριότερη αιτία αναβολής ήταν η αλλαγή στο υπουργείο Ανάπτυξης, όπου ο Κωστής Χατζηδάκης αντικαταστάθηκε από τον Νίκο Δένδια, ο οποίος ήθελε να ενημερωθεί για τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου.

Για το νομοσχέδιο προηγήθηκε σημαντική προεργασία, για περίπου ενάμισι χρόνο, από τη Μόνιμη Επιτροπή Logistics, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, υπό τον πρόεδρο της Επιτροπής Θανάση Ζηλιασκόπουλο. Το νομοσχέδιο βασίστηκε, επίσης, στη συνεργασία ειδικής ομάδας της Παγκόσμιας Τράπεζας. Ειδικότερα, με τις βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου:

1. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL - Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το Δημόσιο.

2. Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.

3. Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.

4. Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής, με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτήρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.

5. Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.

6. Προβλέπεται η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για Logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής εθνικής εμβέλειας στην περιοχή του Θριάσιου στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

7. Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ), όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κ.λπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.

8. Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.

9. Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.

Εξι υποψήφιοι επενδυτές σε στάση αναμονής

Η ψήφιση του νομοσχεδίου άρει και τις επιφυλάξεις των έξι υποψήφιων επενδυτών που εκδήλωσαν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο.

Ο διαγωνισμός, που προκήρυξε η ΓΑΙΑΟΣΕ, συγκέντρωσε μη δεσμευτικές προσφορές από τις εταιρείες: Cosco, Goldair, Foodlink, MedLog, Eurobank Properties και Redeplan.

Η συμμετοχή που ξεχωρίζει είναι της Cosco, η οποία μετά το δεδηλωμένο ενδιαφέρον για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ, καθιστά σαφές ότι επιδιώκει τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου, εκμεταλλευόμενη την αύξηση των φορτίων της, αλλά και την απευθείας σύνδεση του Θριάσιου εμπορευματικού με το σιδηροδρομικό δίκτυο (ήδη η κινεζική εταιρεία έχει ξεκινήσει συνέργιες με την TΡΑΙΝΟΣΕ).

Όσον αφορά τις υπόλοιπες εταιρείες, οι Goldair, Foodlink και MedLog προέρχονται από τον κλάδο των Logistics, έχοντας εμπειρία σε υπηρεσίες αποθήκευσης, ενώ η Eurobank Properties στον τομέα των ακινήτων και η Redeplan σε υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου.

Ενδιαφέρον έχει να αποσαφηνιστεί εάν «πίσω» από τη Eurobank Properties βρίσκονται άλλες εταιρείες, οι οποίες σε αυτή τη φάση δεν θέλουν να κάνουν γνωστό το ενδιαφέρον τους.

Αναλυτικά, η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριάσιου Πεδίου περιλαμβάνει το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε. και το χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.

Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τον εμπορικό λιμένα του Πειραιά (Νέο Ικόνιο).

Στρατηγικός στόχος της ΓΑΙΑΟΣΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός εμπορευματικού κέντρου διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικώς μεταφερόμενων εμπορευματικών φορτίων και στην ανάδειξη της χώρας ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Στρατηγικής σημασίας ο κλάδος Logistics

Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Εφοδιαστικής» εντάσσεται στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής για την ανάπτυξη του κλάδου των Logistics και περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και Logistics, την άρση των εμποδίων εισόδου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, με σκοπό την ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Στην Ελλάδα ο κλάδος της εφοδιαστικής υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου, καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της χώρας λόγω της γεωγραφικής της θέσης (η μικρότερη απόσταση μεταξύ της Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ).

Οπως σχολιάζεται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, «οι δυνατότητες της χώρας έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα λόγω της εντυπωσιακής ανάπτυξης του λιμένος του Πειραιά και του διερχόμενου φορτίου, ενώ και οι προοπτικές των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (added - value services) είναι πολύ μεγάλες. Οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας αποτελούν την κρίσιμη παράμετρο για την αύξηση της εθνικής οικονομίας σε χώρες με ιδιαίτερα ανεπτυγμένη εφοδιαστική».

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2014

  Λ. Συγγρού 137, Ν. Σμύρνη, Αθήνα - Ελλάς   +30 210 9317941-2   +30 210 9317940

Φορέας εκπροσώπησης των επιχειρήσεων διεθνούς διαμεταφοράς και παροχής υπηρεσιών Logistics.

Τακτικό μέλος του ΣΕΒ

Τακτικό μέλος της FIATA.

Τακτικό μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics.

 

Άμεση συνεργασία με φορείς παραγωγικών τάξεων (ΕΣΕΕ, ΕΒΕΑ, ΣΕΒΕ, κλπ)

Λόγοι εγγραφής

  • Συνεχή και άμεση ενημέρωση
  • Επιμόρφωση των στελεχών
  • Συμμετοχή στις Επιτροπές
  • Συναντήσεις με Φορείς
  • Χρήση εντύπων της FIATA
  • Συλλογική επίλυση προβλημάτων
  • Συνεργασία, αλληλεγγύη