Άτολμη η παρέμβαση στην αγορά logistics

Ανοικτά είναι μια σειρά από ζητήματα, τα οποία πρέπει άμεσα να τακτοποιηθούν προκειμένου να προκύψει το μέγιστο όφελος από τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, όπως προέκυψε από τις τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων κατά τη συζήτησή του χθες στην Επιτροπή της Βουλής έπειτα από πολύμηνη αναμονή.

Ανοικτά είναι μια σειρά από ζητήματα, τα οποία πρέπει άμεσα να τακτοποιηθούν προκειμένου να προκύψει το μέγιστο όφελος από τις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα, όπως προέκυψε από τις τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων κατά τη συζήτησή του χθες στην Επιτροπή της Βουλής έπειτα από πολύμηνη αναμονή.

Εκπρόσωποι του ΣΕΒ, του ΕΒΕΠ, της ΕΕL, του ΣΥΝΔΔΕ&L και της ΠΕΕΔ ζήτησαν από τον υπουργό Ανάπτυξης Μ. Γιακουμάτο σειρά πρόσθετων μέτρων, σημειώνοντας ωστόσο ότι το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων εφοδιαστικής και άλλες διατάξεις» κινείται προς θετική κατεύθυνση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υφυπουργός Ανάπτυξης κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής υποσχέθηκε την επόμενη εβδομάδα αλλαγές οι οποίες θα δίνουν λύση στα εκκρεμή θέματα, τα οποία αφορούν τον κλάδο των logistics.

Γενικό ήταν, πάντως, το συμπέρασμα ότι ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να αποτελέσει ένα από τα οχήματα για την έξοδο της χώρας από την κρίση, αφού οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες.

Ενδεικτικό είναι ότι η συμμετοχή του κλάδου στο ΑΕΠ εκτιμάται πως ανέρχεται στο 9-10%, γεγονός που σημαίνει ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα μεγάλα αν ληφθεί υπόψη ότι η μέση παγκόσμια συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ υπολογίζεται στο 14%.

Στην έκθεση του ΣΕΒ τονίζεται ότι το σχέδιο νόμου για την εφοδιαστική αλυσίδα έρχεται τόσο να επιλύσει χρόνια προβλήματα του κλάδου όσο και να παρέμβει προδραστικά (proactively), δημιουργώντας το κατάλληλο περιβάλλον ώστε να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που δημιουργούνται.

Παρουσιάζοντας τις θέσεις του ΣΕΒ ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος Χάρης Κυριαζής επισήμανε ότι απαιτεί να δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη ενός «εθνικού οικοσυστήματος κορμού για την εξυπηρέτηση των εγχώριων αναγκών μεταφοράς και διανομής». Αυτό αφορά ουσιαστικά την ταχεία ολοκλήρωση εθνικών συνδυασμένων υποδομών στον κεντρικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, την αποτελεσματική διασύνδεσή του με περιφερειακούς μεταφορικούς άξονες αλλά και τις κεντρικές εμπορευματικές πύλες της χώρας. Παράλληλα, όμως, ανέφερε ότι θα πρέπει να προχωρήσει η ανάπτυξη ενός «οικοσυστήματος ολοκληρωμένων εμπορικών πυλών και πόλων ανάπτυξης», ώστε να διασυνδεθούν αποτελεσματικά:

(α) οι λιμενικές και αεροπορικές πύλες ταχείας προώθησης των προϊόντων σε διεθνείς αγορές,

(β) οι υπηρεσίες logistics προστιθέμενης αξίας που δημιουργούν επιπλέον εισόδημα για τη χώρα,

(γ) το θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουργίας των επιχειρήσεων εφοδιαστικής, με εστίαση κατά προτεραιότητα στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και στη συνέχεια αναπαραγωγή σε άλλες πύλες.

Διαμεταφορείς - ΕΒΕΠ

Στην παρέμβασή του κατά τη συζήτηση στη Βουλή ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλης Κορκίδης πρότεινε, μεταξύ άλλων, να οριστεί στα 250 αντί των 500 στρεμμάτων η απαιτούμενη έκταση για την ίδρυση επιχειρηματικού πάρκου. Με τις θέσεις του ΕΒΕΠ τάχθηκε και ο πρόεδρος του ΣΥΝΔΔΕ&L Βασίλης Μπαρμπαγιάννης.

Τέλος, ο Γιάννης Σιαμάς από την Πανελλήνια Ενωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ) ζήτησε να υπάρξει πρόβλεψη για τις περίπου 400 επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες λειτουργούν χωρίς άδεια, κυρίως στην περιοχή του Ελαιώνα, και θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στη συνέχιση της δραστηριότητάς τους, αφού δεν θα μπορούν να πάρουν άδεια. Οι επιχειρήσεις διαμεταφοράς ζητούν να μην καταργηθεί το μεταβατικό στάδιο που είχε προβλεφθεί με παλιότερες νομοθετικές ρυθμίσεις, και να δοθεί το χρονικό περιθώριο για την ομαλή μετεγκατάστασή τους σε Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας.

ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

  Λ. Συγγρού 137, Ν. Σμύρνη, Αθήνα - Ελλάς   +30 210 9317941-2   +30 210 9317940

Φορέας εκπροσώπησης των επιχειρήσεων διεθνούς διαμεταφοράς και παροχής υπηρεσιών Logistics.

Τακτικό μέλος του ΣΕΒ

Τακτικό μέλος της FIATA.

Τακτικό μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics.

 

Άμεση συνεργασία με φορείς παραγωγικών τάξεων (ΕΣΕΕ, ΕΒΕΑ, ΣΕΒΕ, κλπ)

Λόγοι εγγραφής

  • Συνεχή και άμεση ενημέρωση
  • Επιμόρφωση των στελεχών
  • Συμμετοχή στις Επιτροπές
  • Συναντήσεις με Φορείς
  • Χρήση εντύπων της FIATA
  • Συλλογική επίλυση προβλημάτων
  • Συνεργασία, αλληλεγγύη