Logistics: Εμφανής βελτίωση και δύο «αγκάθια»

Σαφώς βελτιωμένη εμφανίζεται η θέση της Ελλάδας στο Δείκτη Επιδόσεων Logistics (Logistics Performance Index-LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 44η θέση για το 2014, έναντι της 72ης το 2012, όπερ σημαίνει ότι αναρριχήθηκε κατά 28 θέσεις.

Σαφώς βελτιωμένη εμφανίζεται η θέση της Ελλάδας στο Δείκτη Επιδόσεων Logistics (Logistics Performance Index-LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 44η θέση για το 2014, έναντι της 72ης το 2012, όπερ σημαίνει ότι αναρριχήθηκε κατά 28 θέσεις.

Την πρώτη πεντάδα αποτελούν χώρες όπως Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο και Σιγκαπούρη. Σε σχέση με το 2012, εντύπωση προκαλεί η αναρρίχηση της Γερμανίας στην 1η θέση από την 4η το 2012 και αντίστροφα της Σιγκαπούρης, η οποία διολίσθησε στην 5η θέση το 2014 από την 1η το 2012.

«Στη φετινή έκθεση η Ελλάδα κατατάσσεται 44η μεταξύ 160 χωρών, ενώ μεσοσταθμικά στις εκθέσεις των ετών 2007, 2010, 2012 και 2014, η χώρα βρίσκεται στην 50ή θέση. Αυτό σημαίνει ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί.

Η έκθεση αυτή εστιάζει στις υποδομές, αλλά και στην ελεύθερη διακίνηση των φορτίων, εξετάζοντας παράγοντες όπως οι τελωνειακές διατυπώσεις, οι ημέρες καθυστερήσεων στη διακίνηση ενός φορτίου κτλ.

Υπήρξαν πολλές βελτιώσεις σε επίπεδο γραφειοκρατίας και τεχνολογιών πληροφορικής, π.χ. μέσω του ηλεκτρονικού τελωνείου (e-customs) ή της ηλεκτρονικής εφορίας, αλλά το κομμάτι στο οποίο υστερούμε είναι αυτό των ναυλώσεων», σχολιάζει ο Γ. Σιαμάς, μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι παράγοντες του κλάδου των logistics στο πλαίσιο της έρευνας της Παγκόσμιας Τράπεζας, η ελληνική εφοδιαστική αλυσίδα εμφανίζει αξιόλογες επιδόσεις και χαρακτηρίζεται ως «consistent performer». Σε μεγάλο βαθμό, δηλαδή, είναι απαλλαγμένος από αγκυλώσεις και ρυθμιστικούς περιορισμούς. Ο τομέας logistics της Γερμανίας που εμφανίζει, συγκρινόμενος με 160 χώρες, τις καλύτερες επιδόσεις αποτελεί τη βάση (100%), με το ποσοστό της Ελλάδας να είναι 70,5%.

Επίσης, σύμφωνα με όσα αναφέρουν τρεις εταιρείες εισαγωγών και εξαγωγών που συμμετείχαν στην έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, η ποιότητα διαμεταφοράς σε ποσοστό 97% των διακινούμενων εμπορευμάτων είναι υψηλή. Οσον αφορά το χρόνο ολοκλήρωσης του εκτελωνισμού, διαμορφώνεται στις δύο ημέρες. Ωστόσο, η Ελλάδα θα πρέπει να βελτιώσει τις επιδόσεις ως προς:

* το χρόνο και το κόστος εξαγωγής ενός αγαθού. Η έρευνα υπολογίζει ότι στην Ελλάδα η απόσταση από το σημείο προέλευσης (π.χ. εργοστάσιο πωλητή) έως το σημείο φόρτωσης (λιμάνι ή αεροδρόμιο) ενός αγαθού είναι 296 χλμ. Ο χρόνος που απαιτείται για τη διεκπεραίωση μιας εξαγωγής προς τη χώρα είναι 5 ημέρες, ενώ το απαιτούμενο κόστος υπολογίζεται στα 1.225 δολάρια (για ένα κοντέινερ 40 ποδών).

* ο χρόνος και το κόστος εισαγωγής ενός αγαθού. Η Παγκόσμια Τράπεζα υπολογίζει ότι στην Ελλάδα η απόσταση από το σημείο προέλευσης (π.χ. εργοστάσιο πωλητή) έως την αποθήκη του αγοραστή είναι 2.000 χλμ., ενώ για την πραγματοποίηση της μεταφοράς απαιτούνται 4 ημέρες (ό,τι δηλαδή ισχύει για τις εξαγωγές). Ωστόσο, το κόστος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Πηγή: www.naftemporiki.gr

  Λ. Συγγρού 137, Ν. Σμύρνη, Αθήνα - Ελλάς   +30 210 9317941-2   +30 210 9317940

Φορέας εκπροσώπησης των επιχειρήσεων διεθνούς διαμεταφοράς και παροχής υπηρεσιών Logistics.

Τακτικό μέλος του ΣΕΒ

Τακτικό μέλος της FIATA.

Τακτικό μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Logistics.

 

Άμεση συνεργασία με φορείς παραγωγικών τάξεων (ΕΣΕΕ, ΕΒΕΑ, ΣΕΒΕ, κλπ)

Λόγοι εγγραφής

  • Συνεχή και άμεση ενημέρωση
  • Επιμόρφωση των στελεχών
  • Συμμετοχή στις Επιτροπές
  • Συναντήσεις με Φορείς
  • Χρήση εντύπων της FIATA
  • Συλλογική επίλυση προβλημάτων
  • Συνεργασία, αλληλεγγύη

Ο παρόν ιστότοπος προκειμένου να παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους χρήστες χρησιμοποιεί "cookies". Επιλέγοντας ‘αποδοχή’ δίνετε τη συναίνεσή σας στη χρήση "cookies".